Željeznički prevoz Crne Gore, prvih devet mjeseci ove godine, završio je sa negativnim finansijskim rezultatom od 1,2 miliona eura. Gubitak je iskazan iako fizički obim rada u lokalnom saobraćaju pokazuje porast po svim parametrima, pa je tako broj prevezenih putnika veći za oko 15 odsto, a prihodi su u odnosu na uporedni period prošle godine uvećani za oko 22 odsto. U međunarodnom saobraćaju je fizički obim rada na prošlogodišnjem nivou i pored toga što ove sezone nije saobraćao auto voz koji su činila vozna sredstva Železnica Srbije i koji je u ljetnjoj sezoni činio oko 20 odsto prevoznih kapaciteta. Ukupni prihodi u prvih devet mjeseci iznose 5 miliona eura, a čine ih prihodi od prevoza putnika, prihodi od subvencija za putnički saobraćaj i ostali prihodi (prihodi od usluga trećih lica, prihodi od zakupa i prihodi od prodaje polovnog materijala).
Željeznički prevoz Crne Gore, prvih devet mjeseci ove godine, završio je sa negativnim finansijskim rezultatom od 1,2 miliona eura.
Gubitak je iskazan iako fizički obim rada u lokalnom saobraćaju pokazuje porast po svim parametrima, pa je tako broj prevezenih putnika veći za oko 15 odsto, a prihodi su u odnosu na uporedni period prošle godine uvećani za oko 22 odsto.
„U međunarodnom saobraćaju je fizički obim rada na prošlogodišnjem nivou i pored toga što ove sezone nije saobraćao auto voz koji su činila vozna sredstva Železnica Srbije i koji je u ljetnjoj sezoni činio oko 20 odsto prevoznih kapaciteta“, objašnjavaju iz ŽPCG.
Ukupni prihodi u prvih devet mjeseci iznose 5 miliona eura, a čine ih prihodi od prevoza putnika, prihodi od subvencija za putnički saobraćaj i ostali prihodi (prihodi od usluga trećih lica, prihodi od zakupa i prihodi od prodaje polovnog materijala).
„Ukupni rashodi za isti period iznose 6,20 miliona eura, a sastoje se od troškova materijala (0,7 miliona eura), troškova zarada i ostalih ličnih primanja (2,56 miliona eura), troškova amortizacije (1,94 miliona eura), troškova po osnovu kamata (0,35 miliona eura) i ostalih rashoda (0,65 miliona eura)“.
Iz ŽPCG konstatuju da na ostvareni negativni rezultat najveći uticaj ima visina iskazanog fiksnog troška amortizacije koji u ukupnim rashodima čini 31 odsto, a koji je nastao po osnovu nove procjene i uknjižavanja imovine Društva zbog povećanja vrijednosti opreme investicionim opravkama.
Jedan od razloga povećanja gubitka je i bolja naplata subvencija u prethodnoj godini.
„Da su troškovi amortizacije bili na nivou prošle godine, gubitak ove godine bi bio manji za 1,03 miliona eura ili za 86 odsto, odnosno gubitak u odnosu na uporedni period bi bio manji za 0,26 miliona eura, odnosno za 60 odsto“.